Szanowni Państwo,
W związku z brzmieniem § 42 ust. 3 rozporządzenia w sprawie standardów1 tj. „dla prac geodezyjnych zgłoszonych od dnia 31 lipca 2020 r. dopuszcza się przekazywanie operatów technicznych w postaci papierowej, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r.” przedstawiam następujące wyjaśnienia.
W przypadku, gdy przed 1 stycznia 2022 r. wykonawca złożył zawiadomienie o przekazaniu wyników zgłoszonych prac wraz z operatem w postaci papierowej, należy poddać operat weryfikacji i w przypadku:
1. pozytywnego wyniku weryfikacji – przyjąć operat w postaci papierowej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (pzgik), a także niezwłocznie dokonać jego skanowania nadając mu postać elektroniczną;
2. negatywnego wyniku weryfikacji kiedy wykonawca uzna i poprawi uchybienia stwierdzone w protokole weryfikacji, powinien złożyć ponownie zawiadomienie o przekazaniu wyników zgłoszonych prac, a co za tym idzie złożyć poprawiony operat już w postaci elektronicznej, zgodnie z art. 12b ust. 7a ustawy Pgik2 .
W przypadku złożenia po 1 stycznia 2022 r. operatu w postaci papierowej (dla prac zgłoszonych od 31 lipca 2020 r.), należy wezwać wykonawcę na podstawie art. 64 §2 ustawy KPA3 , w związku z art. 12a ust. 1 pkt 2 ustawy Pgik oraz § 42 ust. 3 rozporządzenia w sprawie standardów, do usunięcia braków (zgodność formy załączonych dokumentów z wymogami wynikającymi z przepisów prawa), poprzez dołączenie operatu technicznego w postaci elektronicznej.